• Trenger du barnehageplass?

Ønsker du at barnet ditt skal begynne hos oss, ønsker vi deg velkommen til å søke plass.

• Friluftsliv i sentrum

I Vågønes musikk- og friluftsbarnehage mener vi at den beste læringen skjer når barna selv får erfare og bruke mange sanser i naturen samtidig.

• Sang og musikk i barnehagehverdagen

Nasjonalt senter for kunst og kultur i barnehagen har vært på besøk i Vågønes.

• Besøk oss på Facebook!

Få et innblikk i barnehagehverdagen vår.

• Barnehagedagen 2019

På barnehagedagen 2019 var temaet "Jeg lurer på".

I Vågønes hadde vi i den sammenheng flere morsomme og spennende forsøk, til undring og begeistring for både store og små!

• Bodø har behov for 235 nye plasser

I slutten av mai fikk Miriam Fagerli og Vågønes barnehage avslag på en søknad om å ta inn flere barn. Litt over to uker senere vil et enstemmig bystyre i Bodø ha dialog med de private for å få fortgang i utbyggingen av nye plasser.

• Erna Solberg på besøk i barnehagen

Det ble mye kos, sang og musikk da statsminister Erna Solberg var på besøk i Vågønes barnehage i Bodø onsdag.

• Null mobbing!

Du har rett til å ha det bra!

• Imponerte med ukulele og folkedans

Under Vågønes musikk- og friluftsbarnehage sommershow viste barna fram et imponerende repertoar. Og selvfølgelig spiller de musikkglade barna ukulele.

• Skei Grande imponert og inspirert etter Bodøbesøk

Venstreleder Trine Skei Grande mener det er viktig å sikre mangfoldet i barnehagesektoren, og trekker frem Vågønes barnehage som et godt eksempel etter sitt Bodø-besøk torsdag.

- Det er første gang jeg har besøkt en barnehage som har fått til likestilling med like mange mannlige som kvinnelige ansatte, sier Skei Grande til Avisa Nordland.

• Slik markerte de barnehagedagen

Klokken syv om morgenen hadde ansatte i Vågønes barnehage i Bodø allerede begynt å rigge dagens leirplass — og foreldrene leverte barna sine ferdig påkledt til frokost i lavvo. Hele dagen ble brukt ute. Og de aller minste hadde ingen problemer med å ta formiddagsblunden i lavvo.

• Barnehagedagen 2015: Vi vil ut!

Formålet med Barnehagedagen er å synliggjøre det barna opplever, erfarer og lærer i barnehagen. Det første frivillige steget i barnas utdanning skjer i barnehagen, og det er her barna får opplevelser og erfaringer fra en tidlig alder som er viktig for dem nå og i deres videre utdanning.

• Det første året i barnehagen

Så lenge det som skjer har kvalitet, trenger det ikke skje så mye, sier småbarnsekspert May Britt Drugli om det første året i barnehagen.

• Slik kler du barnet i barnehagen

Et barn som er tørt og varmt, er et lykkelig utebarn. Vi gir deg pakkelisten her.