Midt i byen, naturen og på landet!

Vågønes musikk- og friluftsbarnehage - liten, grønn og god!

Vågønes barnehage AS en en privat to avdelings barnehage.

LITEN

Vi har Linerla for barn fra 1-3 år og Lirypa i alderen 3-6 med tilsammen 44 barn. Barnehagen ligger nært Vågønes gård. Vi har kort vei ut i naturen med Maskinisten og Elveparken som nærmeste nabo. Veien er heller ikke lang til sentrum.

GRØNN

I Vågønes musikk- og friluftsbarnehage verdsetter vi frisk luft, fysisk aktivitet og turer med barna i våre landlige omgivelser. Vi går blant annet på tur i Maskinisten, til 4H-gården og i Elveparken. Vi har våre egne plasser i skogen som heter Ville Vesten, Stormplassen, Solplassen, Løveklippen, Den hemmelige hagen,  Hytta og Sandtaket. Vår unike beliggenhet gir barna mulighet til å plukke og smake på forskjellige bærsorter i skogen, og lære hva som er spiselig og ikke. I barnehagen deltar barna i såing og innhøsting fra våre grønnsakskasser.

Lekende barn i naturen gir framtidens voksne - og musikken har vi med!

GOD

Sang og musikk står sentralt i hverdagen vår. Vi synger mye, og har blant annet fellessamlinger der begge stuene møtes for å synge og spille sammen.

Med glede og humor ønsker vi at store og små skal ha det bra - sammen og hver for seg!

Vågønes barnehage - liten, grønn og god!