Linerla

Linerla er avdelingen for de mellom 0-3 år.

Linerla er den opprinnelige Vågønes barnehage. Den var inntil høsten 2005 en barnehage med kun en avdeling. Etter utbyggingen og renoveringen av barnehagen i 2005, laget vi avdelinger for små og store barn.

Å ta spranget fra hjem til barnehage kan være stort for et lite barn. Vi som jobber her er opptatt av å gjøre overgangen til barnehagen så bra som mulig. Vi fokuserer på trygghet og tilknytning. Dagene er preget av lek og kos uten for mange styrte aktiviteter, men vi er også mye ute og bruker utestua, Karstenstua og Petrastua flittig. Karsten og Petrastua er to gapahuker vi har i barnehagen.

Barna på Linerla er i alderen 0-3 år, og er delt i to grupper ut ifra alder. De eldste barna har egen turdag hver uke og vi går ofte på spontane turer i nærmiljøet.

Vi har så langt hatt gode erfaringer med å ha en egen småbarnsavdeling hvor de minste får den oppmerksomhet, omsorg og pedagogikk de behøver.

Samtidig er det kort vei til Lirypa hvor de minste får tidlig kontakt med de største barna, eller til og med en storebror eller -søster.